خواننده عزیز امروز می خواهیم شما را به خانه کوچکمان دعوت کنیم؛ به آتلیه طراحی داتکو خوش آمدید.
در اینجا به ویژگی های یک طراحی کارت ویزیت حرفهای و تاثیرگذار اشاره می کنیم و برای شما شرح می دهیم چرا همه صاحبان مشاغل به کارت ویزیت با طراحی حرفه ای نیاز دارند؟ چرا طراحی کارت ویزیت ضعیف می تواند یک ضد تبلیغ باشد و طراحی کارت ویزیت مدرن، شاخص و زیبا چقدر روی برندسازی تاثیر خواهد داشت...
چرا طراحی کارت ویزیت تا این حد مهم است؟
بدون شک همه ما به واسطه کارمان در طول روز با اشخاص مختلفی ملاقات می کنیم، اشخاصی که هرکدام به نوبهی خود میتوانند فرصتی برای عرضهی محصولات و خدماتمان و یا یک فرصت شغلی مناسب باشند؛ همه این افراد درست مثل ما درگیر هزاران مشغله فکری دیگر نیز هستند. همانطور که قبلا هم گفتهایم، کارت ویزیت شما اولین برداشتی است که مخاطب از شما دریافت میکند پس باید روی طراحی کارت ویزیت خود حساب جداگانهای باز کنید.
طراحی کارت ویزیت حرفهای چه تاثیری بر مخاطب خواهد داشت؟
وقتی با یک ژست دوستانه کارت ویزیتتان را به کسی هدیه میدهید، به او صمیمیت و دلگرمی را منتقل میکنید، از طرف دیگر کارت ویزیتی که در طراحی آن، اطلاعات به طور دقیق و درست روی کارت قرار گرفتهاند کلیدی است که فرد مورد نظر با در دست داشتن آن به راحتی میتواند با شما ارتباط برقرار کند.
در حالت اول فرد از خدمات شما استفاده میکند و در صورت رضایت مایل است تا کارت را همیشه همراه خود داشته باشد. در این حالت بیشتر مشتریان، کارت ویزیت شما را در کیف خود نگه خواهند داشت تا در صورت نیاز دوباره به شما مراجعه کنند و یا در جمع دوستان و همکاران با نشان دادن کارت شما خواسته یا ناخواسته برای شما تبلیغ کنند. در واقع کارت ویزیت شما فقط یک کارت ساده نیست، یک آیتم تبلیغاتی است که توسط شخص دیگری برای شما حمل میشود.
در حالت دوم فرد کارت ویزیت شما را دارد اما میخواهد سایر رقبا را هم بررسی کند و سپس تصمیم بگیرد.

در این حالت، هیچ تضمینی برای برگشت مشتری وجود ندارد و قرار است کارت ویزیت شما در کنار کارت سایر رقبا مقایسه شود. شما با ارائه یک کارت ویزیت با سبک مدرن و به روز ، وزنه سنجش مشتری و قضاوت ذهن او را به سمت خود سنگینتر می کنید. وقتی کارت ویزیت شما احساسی را که درخور شخصیت کار شماست به بیننده القاء کند شما در تفکرات مشتری از امتیازی ویژه برخوردار خواهید بود که دیگران مگر با صرف وقت و هزینه های شما، به آن دست پیدا نخواهند کرد. این مسئله نه تنها فقط در یک کارت ویزیت بلکه در تمامی ساختار ظاهری برند شما مشهود خواهد بود.
پس اگر می خواهید از به سطل زباله انداخته شدن، مچاله شدن و فراموش شدن برند و نام خود جلوگیری کنید، کارت ویزیتی داشته باشید که وقتی آن را به دیگران می دهید کارت ویزیت به ارزش کار شما بیفزاید و یا دست کم از هویت شما دفاع کند.
در آخر این مطلب را هم در نظر داشته باشید که شما با آراستن ظاهر و نمای برند خود رقبا را وادار به پرداخت هزینه می کنید و به این شکل هم در رقابت از آنها پیش میگیرید.