نرم افزار باشگاه مشتریان وفادار یا لویالتی
نرم افزارباشگاه مشتریان یا برنامه ی وفاداری که آن را با نام نرم افزار لویالتی هم میشناسند امروزه جدیدترین روش بازاریابی تاثیرگذار است. در دنیایی که مشتریان تنها یک کلیک با رقیبانتان فاصله دارند، نرم افزار باشگاه مشتریان متمایز معنی جدید مارکتینگ است. تحقیقات نشان داده مشتریان نسل جدید، گزینههای متنوع را زیر نظر میگیرند و در نهایت حاضرند به گزینهای که بتواند بهترین تجربه را در اختیارشان بگذارد متعهد و وفادار بمانند. یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب باید بتواند درعین جذب و حفظ مشتری با سیستم CRM کسب و کارها نیز ادغام شود تا یک تجربه ی مثبت و درست برای مشتری و افراد مجموعه فراهم کند.
T E L: 1 767
اهداف نرم افزار باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان باعث میشود مشتری شما احساس با ارزش و خاص بودن کند، با هربار استفاده از محصول یا خدمات شما از تخفیف بهره مند شود و در نتیجه بارها و بارها به سمت شما بازگردد؛ در واقع آنقدر به شما وفادار باشد که نسبت به برندتان تعصب پیدا کند. تحقیقات نشان داده که برای هر مجموعه، جذب مشتری جدید هزینهای 6 تا 7 برابر بیشتر از نگه داشتن مشتریهای قدیمی دارد؛ پس ساخت و راه اندازی یک نرم افزار وفاداری مشتریان (Loyalty Program) باعث 60% سوددهی بیشتر خواهد شد.
یک نرم افزار باشگاه مشتریان موثر باید با امکاناتی مثل بازی سازی و طراحی جذاب با رابط کاربری مناسب باعث جذب مشتریان شود. به این ترتیب مشتری هر بار که از نرم افزار استفاده میکند غافلگیر شده و بیشتر به حساب کاربری خود سر میزند. این روش نه تنها به وظوح روی برندینگ کسب و کارتان تاثیر خواهد داشت بلکه نرم افزار باشگاه مشتریان تحت وب، در دراز مدت یک راه حل تضمینی برای افزایش بازدید و در نتیجه SEO وبسایت شما دارد.
ویژگی های نرم افزار باشگاه مشتریان
افزایش فروش
یک باشگاه مشتریان عالی با تضمین افزایش نرخ برگشت مشتری، میزان فروش مجموعه را چندبرابر میکند.
کاهش هزینه تبلیغات
روشهای تبلیغاتی بسیار متنوع هستند؛ باشگاه مشتریان یک روش نوین تبلیغاتی است که در صورت راه اندازی درست، مجموعهی شما را از سایر انواع تبلیغات بی نیاز میکند.
رضایت سنجی مشتریان
گفته میشود که تنها 30% از مشتریان ناراضی به طور مستقیم انتقاد میکنند، سایر مشتریان ناراضی میتوانند قاتلین بالقوه برند شما باشند! باشگاه مشتریان با پیاده کردن یک سیستم رضایت سنجی، از خسارت های بیشتر جلوگیری میکند.
راه اندازی باشگاه مشتریان در ایران و جهان
دردنیا و به خصوص آمریکا باشگاه مشتریان در ابتدا یک کارت ساده بوده که امروزه تبدیل به نرم افزارهای هوشمند باشگاه مشتریان شده است. از جملهی این نرم افزارها میتوان به باشگاه مشتریان استارباکس ، سفورا ، هواپیمایی ویرجین و آمازون شاره کرد.
در ایران مجموعههای زیادی از شیوه های سنتی برای جذب مشتری استفاده می کنند. این سیستمها کاربری بسیار سادهای دارند که معمولا تنها به استفاده از یک کارت عضویت ختم میشود. با وجود این که سیستمهای سنتی در حفظ مشتریهای قدیمی نسبتا خوب عمل میکنند، برای جذب مشتری جدید به اندازهی کافی وسوسه برانگیز نیستند. ما با در نظر گرفتن همهی مواردی که در سیستم سنتی مزیت محسوب میشد و ویژگیها و نیازهای مهمی که از قلم افتاده بودند، برنامهای مدرن، کاربردی و اختصاصی مینویسیم. برنامهای که هدفش همان چیزی است که کارفرمایان جست و جو میکنند؛ یعنی جذب و حفظ مشتری در کوتاهترین زمان ممکن.

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان
مدیریت مشتریان
ثبت اطلاعات دقیق مشتری توسط سیستم یک پارچه باشگاه مشتریان به کسب وکار شما کمک میکند تا ارتباط موثرتری با مشتری هایتان برقرار کنید و در جریات آخرین تراکنش آنها باشید.
مدیریت سطوح دسترسی کارمندان
اعطای حق دسترسی های مختلف به کارمندان مجموعه در باشگاه مشتریان به شما این امکان را میدهد تا به راحتی باشگاه خود را مدیریت و از اختلال و بی نظمی در سیستم جلوگیری کنید.
مدیریت شعب متعدد
باشگاه مشتریان وفادار داتکو محدود به یک شعبه و یک کسب و کار نیست و میتوانید بی نهایت شعبه در باشگاه وفاداری خود راه اندازی کنید . حتی میتوانید برای هر شعبه سناریو امتیاز دهی مختلفی را ایجاد کنید.
سیستم امتیازدهی و سطح بندی
یکی از عواملی که باشگاه مشتریان داتکو را از دیگر رقبا متمایز کرده است ، سیستم امتیاز دهی منحصر به فرد باشگاه وفاداری داتکو است . سیستم امتیاز دهی ما کاملا شناور و با توجه به کسب و کار شما نوشته میشود و میتوانید از تمام سناریوهای امتیاز دهی در باشگاه لویالتی خود استفاده کنید.
گزارش گیری و تحلیل داده ها
داده های نرم افزار باشگاه مشتریان این امکان را به شما میدهند تا با تجزیه و تحلیل و مشاهده گزارش ها ، اثربخشی وفاداری مشتریات خود را اندازه گیری کنید و ضریب تعامل برنامه، نرخ تکرار مشتری (repeat customer rate) و فرکانس خرید را اندازه گیری کنید.
باشگاه مشتریان چطور باعث وفاداری مشتری میشود؟
باشگاه مشتریان به مشتری بها میدهد و این مورد احترام واقع شدن، روی مشتری تاثیر فوقالعاده ای خواهد داشت؛ تاثیری که در نهایت منجر به تعصب مشتری به برند شما میشود. اهدای تخفیف و امتیازدهی به مشتری یک عامل مهم دیگر است که وفاداری مشتری را افزایش میدهد.
کارت VIP یا کارت باشگاه مشتریان نشان مخصوص مشتریان ویژه است؛ این کارت ها میتوانند در ازای مبلغی به فروش برسند تا مشتری ای که این نوع کارت را در دست دارد از خدمات اختصاصی بهره مند شود.
کارت عضویت باشگاه مشتریان در واقع ابزار اصلی ارتباط با نرم افزار باشگاه مشتریان است. این نوع کارت pvc یا به وسیلهی کدگذاری یا انکودینگ کارت مغناطیسی و مایفر دارای شناسه مشخص برای هر کاربر میشود.
کارت هدیه انتخابی مناسب برای افزایش محبوبیت برند شما و جذب مشتری است. طراحی کارت هدیه میتواند در قالب شخصی سازی شده و منحصر به فرد باشد تا احساس بهتری منتقل کند.
کارت تخفیف به اولین نیاز مشتری هنگام ثبت نام در نرم افزار باشگاه مشتریان شما پاسخ میدهد. داشتن کارت تخفیف بازگشت مشتری به برند شما را تضمین میکند.
