This post's average rating is: 5
امروزه اکثرکسب و کار ها از برنامه های وفاداری برای حفظ مشتری های قدیمی خود استفاده میکنند . برنامه هایی که به کسب و کار ها کمک می کند تا با ارائه خدماتی چون تخفیف ، پشنهادات ویژه آنها را ترغیب کند تا مجددا از برند شما خرید کنند . اما همه این برنامه های وفاداری مشتری سود آور و کار آمد نیستند در ادامه نکاتی را که موجب میشود برنامه باشگاه مشتریان شما درست کار نکند را برایتان توضیح داده ایم.

نرم افزار باشگاه مشتریانتان دیگر بروز نیست
دنیا به سرعت در حال تغییر است و هر روز تکنولوژی جدیدی به عرصه کسب و کار اضافه میشود. حتی بهترین نرم افزار وفاداری ها نیز در طول زمان کارایی خود را از دست میدهند و نیاز به آپدیت شدن و پیاده سازی فرمول های جدیدی برای حفظ مشریان قدیمی دارند زیرا علاوه بر تکنولوژی، سلیقهی مشتریان نیز با گذشت زمان تغییر میکند. نرم افزار باشگاه مشتریان خوب نرم افزاری است که انعطاف پذیر باشد و بتوان به صورت سالانه و برحسب نیاز، سیستم و سناریوهای آن را تغییر داد. تغییر و توسعهی نرم افزار وفاداری تحت وب ساده تر از راه اندازی نرم افزارهای تحت ویندوز است.
برنامه باشگاه مشتریان شما فقط با کارت کار میکند.
برنامه وفاداری بسیاری از کسب و کار ها با چاپ کارت باشگاه مشتریان یا کارت عضویت راه اندازی میشود؛ اما همراه داشتن این همه کارت وفاداری برای یک مشتری آسان نخواهد بود. مشتریان معمولا حداکثر 2 یا 3 کارت باشگاه مشتریان همراه خود دارند. برنامه وفاداری مشتریان نباید وابسته به لویالتی کارت ها باشد. راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان انعطاف پذیر و کارآمد، به مشتری شما این امکان را می دهد تا با سناریو هایی مثل شماره تلفن، کد ملی و.. بدون همراه داشتن کارت ازخدمات تخفیفی استفاده کنند.

سیستم کسب امتیاز به تنهایی کافی نیست.
بیشتر مشتریان از سیستم های کسب امتیاز استقبال میکنند، ولی این برای برخی از مشتریان خاص کافی نیست. مشتریانی که عموما از سطوح بالای جامعه هستند ترجیح میدهند سناریو های جذاب تری را برایشان برنامه ریزی کرده باشید. سناریو هایی که حس متفاوت و خاص بودن را به آنها القا کند. یک نرم افزار باشگاه مشتریان حرفهای، باشگاه مشتریانی است که بتوان در آن سطوح مختلفی را برای مشتریان تعریف و برای هر سطح مشتری برنامه های وفاداری خاصی را پیاده سازی کرد. گاهی اوقات این سطوح محرمانه نگهداری می شوند و مشتری با پاداش های غیر منتظره مانند دعوت به تماشای تئاتر، پارکینگ اختصاصی یا تبریک مناسبتها، غافلگیر میشود.
از سیستم تخفیف و پاداش مناسبی استفاده نمیکنید.
ارائه تخفیف در برنامه های وفاداری به نظر ایده خوبی برای حفظ مشتری است، با این حال ممکن است تهدیدی جدی برای کسب و کار شما باشد. یک برنامه تخفیف غلط نه تنها باعث کاهش مشتری های شما میشود بلکه ضرر مالی فراوانی به برندتان وارد میکند. تخفیف ها، آفرها و برنامه های حفظ مشتری باید دقیقا توسط تیم متخصص کارشناسی و ارزیابی شوند تا بتواند علاوه بر حفظ رضایت مشتری برای مجموعه هم اقتصادی و مقرون به صرفه باشد.

باشگاه مشتریانتان متناسب با نیاز مشتری پیاده سازی نشده است.
چه سناریو هایی مشتری را ترغیب میکند تا دوباره از برند شما خرید کنند؟ آزمون و خطا برای فهمیدن این موضوع میتواند بسیار پر هزینه و زمان بر باشد. برای یافتن مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین برنامه های جذب وفاداری مشتری، میتوانید از تجربه و تخصص باشگاه مشتریان برند های معتبر جهانی استفاده کنید و یا از شرکت هایی که از دانش کافی در این زمینه برخوردارند کمک بگیرید.
از چندین نرم افزار مختلف استفاده میکنید.
مدیریت یک نرم افزار روی سیستم شرکت به تنهایی پیچیدگی های خود را دارد؛ کابوس هر مدیر یا هیئت مدیره ای استفاده از چندین نرم افزار و CRM در سیستم مدیریت شرکت است. شما به عنوان مدیر مجموعه به احتمال زیاد از دوباره کاری کارها بیزارید. یک نرم افزار باشگاه مشتریان مناسب باید بتواند به نرم افزار های حسابداری، CRM و یا مدیریت پروژه شرکت متصل شود تا از دوباره کاری و یا اختلال در سیستم کاری مجموعه جلوگیری کند.

از نرم افزارهای آماده در بازار استفاده میکنید.
هر کسب وکاری سیستم فروش خاص خود را دارد، بسیاری از کسب وکار ها از نرم افزار وفاداری آماده استفاده میکنند اما به دلیل تفاوت کسب و کار ها، این نرم افزار ها با شکست مواجه میشوند. نرم افزار های اختصاصی نیاز به صرف هزینه و زمانی زیادی دارند اما راهکار چیست؟
عاقلانه ترین کار این است که روند را معکوس کنید؛ برای شروع یک برنامه وفاداری سریع و ارزان، ابتدا نیاز های اولیه خود را لیست کرده و در نسخه اول پیاده سازی کنید. سپس، با توجه به نیازها و ویژگیهای مجموعه، اقدام به ارتقاء نرم افزار لویالتی خود کنید. ارتقاء نرم افزار باشگاه مشتریان به صورت مرحله به مرحله کم هزینه و عملی تر از پیاده سازی جامع آن است.
اگر به راه اندازی باشگاه مشتریان وفادار علاقه مند هستید، ما خوشحال میشویم تجربیاتمان را با شما به اشتراک بگذاریم و بهترین راه حل های حفظ مشتری را به شما ارائه دهیم.
3 پاسخ
با سلام من قبلنا از طرح باشگاه مشتریان استفاده میکردم اما خیلی با استقبال مواجه نشد. پس از پیگیری و پرس و جو و صحبت با مشاوران شما انجام اینکارو به تیم شما سپردیم. تا الان واقعا با استقبال زیادی روبرو شد و برای مشتریان جذابیت خاصی داشت. با تشکر از زحمت و وقتی که برای انجام اینکار گذاشتید.
ایده کارت باشگاه مشتریان برای فروشگاه تازه تاسیس ما که رقبای قدری هم در بازار دارد، ایده ای بسیار موثر بود که به جذب مشتری انجام شد. ممنونم از نظرات جدید و مفید شما
با سلام من از طرح باشگاه مشتریان استفاده میکنم خیلی موثر واقع شده کمک بسیار خوبی برای جذب مشتری برام بود ممنونم از زحمات شما .